Game Console opsturen
De game console opsturen voor reparatie is bij ons mogelijk, handig als je niet in de omgeving woonachtig bent. Alle informatie daarover vindt je op deze pagina.
Geef een korte omschrijving van het defect en vermeld om wat voor console het gaat (bv. PS4 Slim). Op basis van die informatie stellen we een eerste diagnose en ontvangt u een prijsopgaaf voor het herstel. Daarna kunt u de console opsturen.
Als achteraf blijkt dat de kosten hoger zullen uitvallen omdat er bv. iets anders defect is dan eerder vastgesteld dan wordt er eerst met u overlegd.
Werkwijze
- Vul het formulier in met uw gegevens en probleem omschrijving. (problemen met datum selecteren? Gebruik dan een andere browser (bv. Google Chrome)
- Gebruik het berichtvenster voor omschrijving van het defect.
- Via de E-mail krijgt u een kopie met PDF bijlage van de ingevulde gegevens, print deze bij voorkeur uit.
- Stuur het uitgeprinte PDF formulier mee in de doos (plak bv. op de console) Als u geen printer heeft dan volstaat een duidelijk handgeschreven formulier.
- Gebruik een stevige doos en verpak de console bij voorkeur thuis en niet op een PostNL punt.
- Stuur alléén de console op, dus geen kabels/voeding/games of andere accessoires tenzij anders is besproken.
- Gebruik voldoende kranten of opvul materiaal om loze ruimtes te vullen. Wikkel de console eventueel nog in een oude handdoek ter bescherming. Wij sturen de volledige inhoud naar u terug.
- Bewaar het verzendbewijs met track en trace code die u ontvangen heeft van PostNL. Hiermee kunt u de zending volgen en nagaan wanneer het afgeleverd is bij ons.
Betaalwijze
Zodra de console gerepareerd is krijgt u daar bericht van via de E-mail. U ontvangt tevens de factuur en een betaalverzoek via iDeal of u kunt een handmatige overboeking doen via internet bankieren. Zodra dat voldaan is, wordt de console weer retour gestuurd.
Hoe lang ben ik mijn console kwijt?
Na ontvangst wordt het gemiddeld binnen 1-2 werkdagen weer retour gestuurd. Bij drukte kan dat oplopen tot 3-5 werkdagen.
Voorbeeld:
Stel dat u op een maandag verstuurd, dan wordt het meestal de volgende dag bij ons bezorgd en verzenden wij het woensdag/donderdag weer retour. Klanten die vanuit België met Bpost versturen dienen rekening te houden met een gemiddelde bezorgtijd van 2-3 dagen extra, dat geldt overigens alleen voor het opsturen vanuit België naar ons toe.
Na verzending ontvangt u per mail een verzendmelding met track & trace code. Hiermee kunt u de zending volgen.
De bezorgtijd van PostNL voor zowel binnen als naar buiten Nederland is meestal 1 dag en bij drukte 2-3 dagen.
Pakket verzenden met PostNL
Wij maken gebruik van PostNL omdat zij snel en relatief voordelig bezorgen en daarnaast respectvol met uw spullen omgaan. Het pakket kun je eenvoudig online voorzien van een pakketzegel, print deze uit en plak hem op de doos. Lever het pakket in bij een PostNL service punt of postkantoor bij u in de buurt. Of laat het pakket op het postkantoor/service punt frankeren en versturen. Met de verkregen track & trace code kun je de zending volgen en zo precies op de hoogte blijven waar je pakket zich bevindt.
Pakket online aanmelden Pakket traceren
Geen verpakking in huis? Dan kunt u bij PostNL service punt of online bij PostNL een verpakking bestellen en thuis laten bezorgen. Of kijk even bij de lokale supermarkt voor een geschikte doos.
Verpakking kopenOntbreken uw contact/adres gegevens in de doos en kunnen we niet achterhalen van wie het afkomstig is? Dan zult u vanzelfsprekend zelf contact moeten opnemen en een omschrijving geven van de doos/inhoud.
De betaling van de reparatie kunt u voldoen middels internet bankieren (handmatige overschrijving) naar de ING of via een betaalverzoek van iDEAL. Bent u niet woonachtig in Nederland maar bv. in België? Dan krijgt u een betaalverzoek via Mollie en kunt u de betaling met Bancontact voldoen.
Zodra wij de console gerepareerd hebben wordt er via de mail contact opgenomen en ontvangt u de factuur met betaal gegevens. Voor een snelle afhandeling en retour zending adviseren wij om de betaling z.s.m. uit te voeren.
- Verzekerd + track & trace code binnen Nederland: € 9,00
- Onverzekerd + track & trace code binnen Nederland: € 7,75
- Verzekerd + track & trace code naar België € 12,00
Wij versturen standaard alle pakketten t/m 20KG verzekerd retour naar de klant. Indien u het onverzekerd retour wilt laten sturen geef dat dan even aan in het bericht venster van het reparatie formulier.
Na ontvangst wordt het binnen 2-5 werkdagen weer retour gestuurd.
Zodra wij de console weer retour sturen ontvangt u daarvan per e-mail een verzendmelding met track & trace code. Hiermee kunt u uw zending volgen.
De bezorgtijd van PostNL voor zowel binnen als naar buiten Nederland is meestal 1 dag en bij drukte 2 dagen.
CR
Varenmeent 76
1218 AS Hilversum
Nederland